fredag 9 april 2010

Bok för veckomenyer


Vi försöker planera vad vi ska äta till middag under en vecka. Istället för at skriva det lite här och där har jag gjort en liten bok för just detta. Det är ändå skönt att ha avklarat vad man ska laga för mat. Det här med vardagsmat tycker jag är rent ut sagt skittråkig. Gillar att vara i köket och fixa men att försöka komma på från dag til dag vad vi ska ha till middag är pest.. Om det redan är avklarat så går det lättare att bara göra det.


På mässan i Karlstad köpte jag en sorts grövre embossingpulver, guldfärgat Chunky Crystals från Inkido, som jag har använt runt kanterna på boken. Det blev fantastisk bra och jag blev kär i detta pulver direkt!!! Det blev en riktigt tjock skrovlig guldkant när det smälte. Riktigt tjusigt!

Från blomman längst upp till vänster går en liten länk/kedja till en tag som används som bokmärke. Är riktigt nöjd med denna lilla idé. :-)

Trevlig helg och Välkomna hit på 2-års kalas i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar